Marka przyjazna ludziom i planecie
Jako marka zobowiązujemy się do priorytetowego traktowania ludzi, planety i społeczności, dlatego dołączyliśmy do ruchu B Corporation, który pomaga nam spełnić tę obietnicę.
Ludzie
Jesteśmy zaangażowani w tworzenie zróżnicowanego i inkluzywnego środowiska pracy.
Wszyscy pracownicy biorą udział w szkoleniach z zakresu Różnorodności i Integracji.
Wdrożyliśmy programy wspierające dobrostan oraz możliwości ciągłego rozwoju dla wszystkich pracowników.
Wszyscy pracownicy mają dostęp do portalu szkoleniowego i rozwojowego.
50% członków naszego zarządu operacyjnego stanowią kobiety.
Planeta
Nasza siedziba główna korzysta w 100% z energii odnawialnej.
Wszystkie nasze opakowania detaliczne wykonane są z papieru pochodzącego w 100% ze zrównoważonych upraw leśnych (certyfikat FSC).
Od 2020 roku usunęliśmy ponad 1,5 tony pierwotnego plastiku z naszych produktów, a nasze opakowania są w pełni nadające się do recyklingu i – tam, gdzie to możliwe – wielokrotnego użytku.
Nieustannie skracamy nasz łańcuch dostaw, aby zmniejszyć ślad węglowy i wspierać lokalne gospodarki.
Nasze produkty są wolne od następujących substancji chemicznych:
Bisfenol A, ftalan butylu benzylu (BBP), formaldehyd, parabeny, nadtlenek wodoru, nanocząsteczki, oksybenzon, ftalany, laurylosiarczan sodu, lauretosiarczan sodu oraz mikrogranulki.
Społeczność
Zachęcamy naszych pracowników do przeznaczenia łącznie 500 godzin rocznie na współpracę z organizacjami charytatywnymi.
W ramach wsparcia naszej współpracy z organizacją Mind, zajmującą się zdrowiem psychicznym, przekazaliśmy w 2021 roku darowiznę w wysokości 25 000 funtów na kontynuację ich działań na rzecz dobrostanu psychicznego mieszkańców Wielkiej Brytanii.
Podczas pandemii COVID-19 przekazaliśmy produkty wspierające dobrostan o wartości ponad 100 000 funtów pracownikom NHS oraz organizacji Beauty Banks.
Wspieramy organizację Wigs for Heroes w ramach firmowego programu wolontariatu. To fundacja wspierająca osoby poddawane leczeniu onkologicznemu w Wielkiej Brytanii, dająca im możliwość jednoczenia się i budowania siły w obliczu utraty włosów związanej z chorobą nowotworową i nie tylko.
Nasz zespół organizuje i zbiera dary na rzecz organizacji Mamma Kind – banku dziecięcego, który przekazuje potrzebującym rodzinom z dziećmi w wieku do pięciu lat używaną i nową odzież, środki higieniczne, zabawki, sprzęt dziecięcy oraz żywność dla niemowląt.
Zobowiązania na przyszłość. Naszym zamiarem jest dalsze wywieranie pozytywnego wpływu w kolejnych latach poprzez jeszcze więcej inicjatyw.
Nasze przyszłe zobowiązania
Neutralność węglowa do 2027 roku.
100% opakowań plastikowych będzie nadawać się do recyklingu lub kompostowania do 2026 roku.
Redukcja ilości odpadów o 10% do 2026 roku.
100% menedżerów zatrudnionych na pełen etat będzie ocenianych na podstawie realizacji celów społecznych i środowiskowych do 31 grudnia 2024 roku.
25–50% pracowników skorzysta z płatnego urlopu na wolontariat społeczny do sierpnia 2025 roku.
Wdrożenie systemu monitorowania emisji gazów cieplarnianych oraz wyznaczenie celów redukcyjnych do sierpnia 2025 roku.
„U podstaw Aromatherapy Associates leży wykorzystanie olejków eterycznych – jednego z najcenniejszych darów natury dla ludzkości, oferującego liczne korzyści dla naszego dobrostanu. Dlatego zrównoważony rozwój i ochrona planety nie są dla nas pustym hasłem ani zabiegiem PR-owym. Kluczowe jest dla nas dbanie o środowisko, aby nadal mogło dostarczać nam cennych olejków, które wykorzystujemy do wspierania dobrostanu naszych klientów na całym świecie. Od pozyskiwania olejków eterycznych, poprzez wykorzystanie produktów ubocznych w naszych recepturach, innowacyjne projektowanie opakowań prezentowych, aż po zrównoważone funkcjonowanie naszej siedziby – nieustannie dążymy do przekraczania oczekiwań i wyznaczania nowych standardów w branży. To zobowiązanie znajduje odzwierciedlenie w naszym czwartym roku certyfikacji B Corp oraz w stałej współpracy z organizacjami Cruelty Free International i For Life – wszystko to potwierdza nasze zaangażowanie w bardziej zrównoważoną przyszłość w każdym aspekcie naszej działalności.”
Greg Davis, Dyrektor Zarządzający Aromatherapy Associates